Top zen
  • Home
  • blog
  • lifestyle
  • Innerlijke rust: met deze vijf tips wordt jij de meest zenne versie van jezelf

Innerlijke rust: met deze vijf tips wordt jij de meest zenne versie van jezelf

Wat doet Union River nu: een zelfhulpgids? Jazeker, ook mannen hebben soms een beetje TLC nodig. En je hoeft echt niet altijd stoer te zijn. Soms is het stoerder om te erkennen dat je even niet lekker in je vel zit. En dat het goed voor je zou wezen om wat aandacht in je innerlijke rust te investeren.

En dat doe je als volgt, met deze vijf praktische no-nonsense antistresstips. Namasté, grijp dat zengevoel.

1. In actie

Ga bewegen. Je lijf breekt dan stresshormonen af en maakt lekkere opiumachtige geluksstofjes aan. Door je te focussen op je lijf krijgt je hoofd geen kans om bezig te zijn met die moeilijke vraagstukken waar je over piekert. En je hoeft echt geen marathon te lopen. Ga een blokje om, fiets naar de volgende stad of ga lekker fitnessen. En je merkt meteen al dat je je happier voelt.

1. In actie

2. Word een beter-eter

Vette bek van de snackbar, maaltijden uit plastic, diepvriestrieste maaltijden. Slecht eten zorgt dat je honger houdt, terwijl je aankomt en je lichaam belangrijke voedingsstoffen tekort komt. Neem de tijd om zelf te koken en gezonder te eten: minder koolhydraten en vet, meer verse groente en fruit. Heb je daar echt geen tijd voor, ga dan in elk geval voor gezondere afhaal- en instantgerechten.

3. Chill 'm

Weet je wat een erg efficiënte manier is om een burn-out te koppen? Constant doorjakkeren en multitasken. En nooit een momentje voor jezelf pakken. Breek die gevaarlijke cyclus. Schaal je werkuren omlaag. Zeg vervelende afspraken af. En las vaste uurtjes pauze voor jezelf in. Waarin je niks mag doen, behalve ontspannende dingen waar jij energie van krijgt, en niet kwijtraakt.

4. Doe 'ns lief

Voor jezelf dus. Herken je dit? Je geeft jezelf de schuld van alles wat fout gaat. Je denkt constant dat je tekortschiet. En je bent nooit tevreden met je prestaties, ook niet met wat anderen duidelijke successen vinden.

Tijd om je zelfvertrouwen op te vijzelen. Maak een lijstje van alles wat je bereikt hebt. Relativeer je tekortkomingen. Stop jezelf te vergelijken met anderen. Accepteer de complimenten die je krijgt. En kerel, stop met zo hard te zijn voor jezelf. De wereld is al kut genoeg, dus kappen met die zelfhaat!

5. Welterusten

Vroeg opstaan, lang opblijven, ’s nachts wakker liggen: het vreet allemaal je mentale energie op. Geen wonder dat je je uitgeput en down voelt.

Neem je dus voor om voldoende te slapen. Bijvoorbeeld door vaste tijden voor naar bed gaan en opstaan in je wekker te zetten. Dat helpt: je lichaam weet na een paar dagen wat de deal is, en je slaapt langer en dieper.

You got this!

Meer inspiratie?

STAY UPDATED

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en we houden je op de hoogte van de nieuwste collecties, toffe acties en nog zoveel meer.

  • Home
  • blog
  • lifestyle
  • Innerlijke rust: met deze vijf tips wordt jij de meest zenne versie van jezelf

Categorieën

Mijn account
Help